Protocol: A Guide To The Collegiate Audition Process for Bass


Art. Nr.: 941223
sofort lieferbar
Ausgabe für Kontrabass.

Die Protocol-Reihe wurde von Musikpädagogen an Hochschulen und Universitäten entwickelt und enthält die von vielen Universitäten am häufigsten geforderten Probespielanforderungen. Es hilft nicht nur dabei, das Repertoire aufzubauen, sondern macht die Studierenden auch mit den Erwartungen des Vorspielprozesses vertraut und schafft so ein Komfortniveau, das ein bestmögliches Vorspielen ermöglicht. Die Studierenden werden mit Hilfe dieser Serie vollständig vorbereitet in ihr Vorspiel gehen.

Providing useful reference and audition material for college-bound string players, the Protocol series was created by college/university music educators and include the most frequently requested audition requirements from many universities. Not only does it help build a player's repertoire, but it also exposes students to the expectations of the audition process, creating a comfort level that allows for the best audition possible. Students will go into their auditions completely prepared with help from this series.

Herausgeber: Nicholas Hopkins, Joel Di Bartolo.
Format: 60 Seiten.
Sprache: englisch.
Verlag: Carl Fischer BF58.

Inhalt:
  • Foreword by Joel DiBartolo
  • Preface
  • About Joel DiBartolo
  • About Larry Clark and Daniel Schmidt
  • How to Use This Book
  • How to Take an Audition
  • Ear-Training and Music-Theory Placement Exams
  • Considerations for Choosing an Institution
  • Repertoire Included on Most Lists of Required Audition Material
  • Major Scales and Arpeggios
  • Chromatic Scale
  • Minor Scales and Arpeggios
  • Badinerie from Orchestral Suite No. 2 in B minor, BWV 1067 — Johann Sebastian Bach
  • Symphony No. 40 in G minor, K. 550 (movement I) — Wolfgang Amadeus Mozart
  • Symphony No. 5, Op. 67 ( movement III) — Ludwig van Beethoven
  • Symphonie fantastique, Op. 14 (movement IV) — Hector Berlioz
  • Symphony No. 1 in D minor ("Titan") (movement III) — Gustav Mahler
  • Etude No. 17 (Tempo di Polacca) from 30 Etudes — Franz Simandl
  • Etude No. 24 ( Maestoso) from 86 Etudes, Book I — Josef Hrabe
  • Sonata No. 1 in Bb Major for Cello (transcribed for Double Bass) — Antonio Vivaldi
  • Concerto in G Major (movement I) — Domenico Dragonetti